Lördagskväll på restaurang

Ibland vill vi festa till det. Nu blev det dags för besök på Nivå i Vingåker. Vi hade bokat bord och när vi kom stod en massa väntande gäster med röda rosor och skumpa i glasen för att möta upp.Men det var ju inte till oss förstås utan festföremålet dök upp efter oss..

Nåväl miljön är mycket trevlig,vi satt vid öppna spisen. Beställde in vitlöksbröd med getostkräm och svarta oliver till förrätt. Gott!
Därefter åt Otto lammfilé med potatis i filodeg, Matilda och jag beställde saltimbocca på kyckling med bakad potatis späckad med fetaost och sparris.

Redan vid första tuggan av kycklingen tänkte jag att kocken måste ha tappat saltkaret i grytan,hjälp vad salt det var. När servitrisen kom med salt och peppar påpekade jag detta vänligt. Detta "klagomål" ledde till att vi slapp betala maten samt fick varsin utsökt efterrätt utan kostnad. Då åt Otto och Matilda Gino bestående av frukter gratinerade med vit choklad samt vaniljglass. Jag åt en utsökt cremé caramel med säsongens bär.(blåbär, hur det kan vara säsong nu är en gåta) och drack kaffe.

Vi förstod att de är rädda om sina gäster och det ska de ha heder för.

En annan gång när vi tre var på restaurang och man glömde bort oss blev vi kompenserade med varsitt glas vatten, en liten pannacotta att dela på tre,vi fick varsin tesked! Skämmes ta mig faen. Ångrar att jag inte bråkade den gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0